fredag 29 oktober 2010

Snart klart slut

Imorrn smäller det!

Denna sista vecka har varit rätt händelserik, och processen har (om än lite trögt ibland) gått framåt en hel del. Det känns som att vi har bra koll på vad vi ska göra imorrn och även om det tekniska känns lite osäkert så tror jag att det kommer gå bra! Ska även bli väldigt spännande att höra publikens tankar.

Redovisningarna idag tyckte jag var imponerande och det som väckte mest tankar hos mig var dels installationen som handlade om hur vi placerar varandra i olika fack och dels den med bilderna som visade olika sidor av en personlighet.

Jag började fundera på vilket/vilka fack jag själv placeras i av folk och om jag är nöjd med dessa fack. Förmodligen är jag nöjd med vissa och mindre nöjd med andra. Kom även på att jag nog själv är en riktig "placerare", för liknande som Anders G beskrev började jag direkt fundera kring vilken av bilderna som var "den riktiga" personen som gjort kollaget. Även om dessa placeringar av varandra ofta är nödvändiga fick jag en liten ögonöppnare och ska nog försöka att se lite fler bilder av folk innan jag bildar mig en uppfattning om vilka dom är.


















Installationen med bildkollagen fick mig att börja fundera på vilka kort jag själv skulle satt upp om jag skulle gjort samma sak. Jag tror att jag är lite av en social kameleont och beter mig på rätt många olika sätt beroende på vilket sammanhang jag befinner mig i. Det skulle vara sjukt intressant att göra nåt slags experiment och se vad som skulle hända om jag valde ett enda sätt och använde det i alla sammanhang. Skulle det ens gå att genomföra utan att koncentrera sönder sig?

Det ska jag inte fundera på nu för nu ska här sovas och laddas inför morgondagens storshow. Hur ska det gå?? Säkert bra! Om inte är som sagt processen det viktiga.

KÖÖÖÖR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar